- a VEMS egy motorvezérlő, tehát ha az adott mechanika nem bírja a terhelést bármilyen okból, akkor egy hibátlanul programozott vezérlő mellett is tönkremegy a motorod! A programozó a vas utolsó kis lovacskáját is ki tudja tekerni az autódból, ha a mechanika bírja! Pl. a programozónak semmi gondot nem okoz egy igen magas turbónyomás beállítása, ha mechanikailag az autód ezt elviseli, de az már a tulajdonos felelőssége, hogy ezt a nagy terhelést a motor meddig bírja (pl. hajtókar vagy főtengely törés ilyen esetben nem a programozó, vagy a VEMS hibás) - mindenképpen számíts arra, hogy az autódat a legkisebb utánállítás, vagy bármilyen hiba (pl. hidegben az autó nem indul) esetén vissza kell vinned a programozóhoz (vagy oda, ahol ő beszereltette neked) mert a hibák lehetőségének sokasága, és az alkatrészigény miatt senki sem képes arra, hogy egy komplett műhelyet a nyakába vegyen, és az autóhoz elcipeljen! Ezt különösen azoknak írom, akik nagy távolságból, esetenként több száz kilométerről hozzák az autót programoztatni VEMS-sel, mert nekik a legkellemetlenebb, ha vissza kell jönni az autóval és erre nem számítanak! Természetesen a beépítés során és a programozáskor is a lehető legjobb munkára törekszünk, hogy mindél kevesebbszer kelljen az autódat a műhelybe vinned! - az autódat a programozó csak az adott üzemanyagra (ami éppen a tankban van programozáskor) tudja felprogramozni! Kérésedre bármilyen benzinnel vagy akár Etanollal is progizhatjuk az autódat, a lényeg csak az, hogy az autó csak az adott üzemanyaggal fog jól, rendeltetés szerűen működni! Ha pl. programozáskor 100-as oktánú benzint használtál, de utána 95-ös benzinnel meghajtod az autódat, akkor nyugodtan számíts rá, hogy a motorod tönkre fog menni!!! - a programozó csak az adott hőmérsékleti viszonyoknak megfelelően tudja az autódat hangolni. Ez alatt elsősorban a hidegindítást kell érteni, ami sarkalatos pontja a programozásnak. Egy példa: nyári hőmérsékleti viszonyok között megfelelően beállított autód várhatóan hidegebb időben (értsd téli mínuszok) egészen addig nem fog megfelelően indulni, míg a programozó a hidegebb időben nem tud az autó programján állítani. Az autód hidegindításának hangolása körülményes dolog. A gyári ECU-kban is sok munkája van a gyári mérnököknek, de nekik lehetőségül van szinte bármilyen hőmérsékleten egy hideg kamrában az autót tesztelni. Mi a programozás során csak az adott hőmérsékleten tudunk tesztelni, ezért legalább egy plusz alkalommal kell számolnod: ha a kocsi nyáron készül akkor egy téli, ha fordítva, akkor pedig egy nyári hidegindítás hangolásra van szükség pluszban! Ilyen esetben a legjobban akkor jársz, ha néhány napra a programozónál hagyod a paripát, hogy ő nyugodt körülmények között, naponta kb. háromszor ráindítva tudja próbálni a hidegindítást!