Főoldal     | Szolgáltatások    | Referencia    | Kérdések és válaszok    | Vásárlási feltételek    | Kapcsolat
Keresés a(z) kategóriában
Új alkatrészek
»   ! AKCIÓK és KIÁRUSÍTÁS !
»   ! ÚJDONSÁGOK !
»   DEKORÁCIÓ
»   HASZNOS KIEGÉSZÍTŐK
»   PÓLÓK PULCSIK NAPSZEMŰVEGEK BASEALL SAPIK BÖGRÉK DEKORÁCIÓ
»   ACCUSUMP (olajnyomás tároló rendszer)
»   AN CSŐ CSATLAKOZÓ ÁTVEZETŐ
»   AN CSŐ CSATLAKOZÓ HEGESZTHETŐ ALUMÍNIUM ÉS ACÉL TALPAZAT
»   AN CSŐ CSATLAKOZÓ METRIKUS és COLOS ÁTALAKÍTÓ KÖZCSAVAR
»   AN CSŐ CSATLAKOZÓ TOLDÓ
»   AN CSŐ SZEPARÁTOR ELVÁLASZTÓ TÁVTARTÓ
»   AN CSŐ T ÉS Y ELOSZTÓ IDOM
»   AN CSŐ VÉG CSATLAKOZÓ ROPPANTÓ GYŰRŰ TEFLON CSÖVEKHEZ
»   AN CSŐ VÉG CSATLAKOZÓ TELFON CSÖVEKHEZ
»   AN CSŐ VÉG CSATLAKOZÓK GUMIS CSÖVEKHEZ
»   AN CSŐ ZÁRÓ FEDÉL VAKDUGÓ
»   AN CSŐ ZÁRÓ FEDÉL VAKDUGÓ O GYŰRŰVEL
»   ASSEMBLY LUBE (motor összeszerelő segédanyag)
»   ÁRAMTALANÍTÓ
»   BENZIN HÍD, ÜZEMANYAG SÍN
»   BENZIN TANK, PUFFER TARTÁLY
»   BENZINCSŐ (AN fémhálós és nylonhálós cső)
»   BENZINCSŐ RÖGZÍTŐ BILINCS
»   BENZINNYOMÁS-SZABÁLYOZÓK
»   BENZINPUMPA (AC pumpa)
»   BENZINSZŰRŐ, ÜZEMANYAGSZŰRŐ
»   BENZINTANK BETÖLTŐ TANKSAPKA
»   BIZTONSÁGI ÖV ALKATRÉSZEK
»   BIZTONSÁGI ÖVEK
»   BLOCK GUARD (motorblokk merevítő)
»   BOOST CONTROLLER (turbónyomás szabályozók)
»   CSAPÁGYAK (hajtókar, nyugvó és támcsapágyak)
»   CSAPÁGYHÉZAG MÉRŐ PLASTIGAGE
»   DUGATTYÚ GYŰRŰK
»   DUGATTYÚK (szívó motorba)
»   DUGATTYÚK (turbós motorba)
»   ELEKTROMOSSÁG (elosztó, kábel, saru, relé, foglalat, biztosíték)
»   FÉKBETÉT
»   FÉKCSATLAKOZÓK (fék fittingek, fékcső csavarok és alkatrészek)
»   FÉKCSŐ (fémhálós teflon fékcsövek)
»   FÉKCSŐ RÖGZÍTŐ BILINCS
»   FÉKERŐ SZABÁLYOZÓ, FÉKCSAP
»   FÉKFOLYADÉK
»   FÉKMUNKAHENGER
»   FÉKTÁRCSA FÉKSZALAG
»   FOKOLÓ KEREKEK
»   FŐTENGELY LEFOGATÓ CSAP CSAVAROK (főtengely tőcsavarok)
»   FŐTENGELY LEFOGATÓ CSAPOK
»   GÉGECSŐ (kábelköteg védő burkolat)
»   GUMIABRONCS
»   GYÚJTÁS ERŐSÍTŐK (gyújtás modulok DLI CDI)
»   GYÚJTÁS TRAFÓK
»   GYÚJTÁSELOSZTÓ FEDÉL ÉS ROTOR
»   GYERTYAKÁBEL (gyújtás kábel)
»   GYERTYÁK
»   GYORSULÁSMÉRŐ
»   HAJTÓKAR CSAVAROK
»   HAJTÓKAROK (kovácsolt hajtókarok)
»   HAJTÓMŰ SEBESSÉGVÁLTÓ DIFFI OLAJ
»   HENGERFEJ CSAVAR SZETTEK (tőcsavarok, csavarok)
»   HENGERFEJ TÖMÍTÉSEK
»   HIDRAULIKUS KÉZIFÉKKAR (hidrós kézi)
»   HIDROTŐKE KIVÁLTÓ FIX TŐKE
»   HŐVÉDŐ BANDÁZS, KIPUFOGÓ BANDÁZS, KEVLÁR HŐVÉDŐ CSŐ
»   HŰTŐ FOLYADÉK
»   INJEKTOR (benzin befecskendező)
»   INJEKTOR CSATLAKOZÓ (befecskendező elektromos csatlakozó)
»   INJEKTOR SZŰRŐ
»   INJEKTOR TISZTÍTÁS ÉS BEMÉRÉS
»   INTERCOOLER (töltő levegő hűtő radiátor)
»   INTERCOOLER ALUMÍNIUM CSŐ (alumínium turbó cső toldók)
»   INTERCOOLER CSŐ 45 FOKOS RÖVID TOLDÓ (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ 45 FOKOS SZŰKÍTŐ RÖVID TOLDÓ (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ 90 FOKOS RÖVID TOLDÓ (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ 90 FOKOS SZŰKÍTŐ RÖVID TOLDÓ (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ EGYENES SZŰKÍTŐ RÖVID TOLDÓ (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ EGYENES TOLDÓ 1 MÉTERES (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ EGYENES TOLDÓ RÖVID (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ EGYENES TOLDÓ REZGÉSCSILLAPÍTÓ PÚPOS (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER CSŐ GYORSKIOLDÓ BILINCS SZETT
»   INTERCOOLER CSŐ SZETTEK (univerzális)
»   INTERCOOLER CSŐ T IDOM (turbó szilikon gumi cső)
»   INTERCOOLER SZETTEK (típus specifikus hűtők és csövezések)
»   INTERCOOLER SZILIKON CSÖVEK (típusspecifikus turbó csövek)
»   INTERCOOLER SZILIKON CSŐ BILINCSEK (turbó gumi cső bilincs)
»   INTERCOOLER SZILIKON CSŐ VÁGÁS ÉS JAVÍTÁS
»   KANYARSTABILIZÁTOR
»   KARTERGÁZ SZŰRŐ
»   KATALIZÁTOR (verseny katalizátor, katalizátor kiváltó cső)
»   KERÁMIA HŐVÉDŐ BORÍTÁS KERÁMIA BEVONAT
»   KERÉKCSAVAROK KERÉKANYÁK
»   KIPUFOGÓ ALKATRÉSZEK
»   KIPUFOGÓ DOBOK
»   KIPUFOGÓ FLEXI CSŐ
»   KIPUFOGÓ LEÖMLŐK (szívó motorhoz)
»   KIPUFOGÓ LEÖMLŐK (turbós motorhoz)
»   KIPUFOGÓ LEÖMLŐK (turbo utáni leömlő, downpipe)
»   KIPUFOGÓ RENDSZEREK
»   KIPUFOGÓ TÖMÍTÉSEK, SORTÖMÍTÉSEK
»   KIPUFOGÓ TŐCSAVAROK CSAVAROK
»   KOPOGÁS SZENZOR (kopogás érzékelő)
»   KULCSTARTÓ
»   KUPLUNG KINYOMÓ CSAPÁGY
»   KUPLUNG MUNKAHENGER
»   KUPLUNGOK
»   LAMBDA SZONDA (O2 sensor)
»   LEFÚJÓSZELEP (lefúvószelep, blow off valve, bov)
»   LEFÚJÓSZELEP ALKATRÉSZEK (talp, szűrő, vákuum cső)
»   LEFÚJÓSZELEP DIESEL AUTÓKBA
»   LEFOGATÓ ELEMEK (géptető zár, csomagtér zár stb.)
»   LENDKERÉK CSAVAROK
»   LENDKEREKEK
»   LENGÉSCSILLAPÍTÓK (gátlók, komplett futóművek)
»   LEVEGŐSZŰRŐK (légszűrők, direktszűrők, légszűrő-adapterek)
»   LINE LOCK KIT (roll control, fékkör blokkoló)
»   MAP SZENZOROK
»   MOTOROLAJ (versenyolaj)
»   MOTORVEZÉRLŐ ELEKTONIKA, ECU (írható motorvezérlő elektronika)
»   MŰSZEREK, ÓRÁK, KIJELZŐK
»   MŰSZERFAL KIJELZŐ EGYSÉG (dash board)
»   NITRO SZETTEK (N2O, NOS)
»   OLAJCSŐ (AN olaj cső)
»   OLAJHŐFOK MÉRŐ ÓRA
»   OLAJHŰTŐ és OLAJSZŰRŐ ADAPTER (olajhűtő pogácsa, olajszűrő áthelyező)
»   OLAJHŰTŐK
»   OLAJLECSAPATÓ, KARTERGÁZ LECSAPATÓ
»   OLAJLEERESZTŐ CSAVAR (mágneses karter csavar)
»   OLAJNYOMÁS MÉRŐ ÓRA
»   OLAJPUMPÁK
»   OLAJSZŰRŐ
»   OLAJTEKNŐ (olajkarter)
»   PATENT, PATENT SZETTEK
»   PEDÁLGÉP
»   PERSELY (motorblokk persely)
»   PILLANGÓSZELEP
»   PROGRAMOZHATÓ MOTORVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA (ECU)
»   SEBESSÉG VÁLTÓ ADAPTER
»   SEBESSÉG VÁLTÓ KAPCSOLÓ KÖRÖM
»   SHORT SHIFTER (rövidített úton kapcsoló váltókarok)
»   SPORTKORMÁNY
»   SPORTKORMÁNY AGY
»   SZAKIRODALOM
»   SZÍJTÁRCSÁK, ÉKSZÍJTÁRCSÁK
»   SZÍVÓCSONK (szívócső)
»   SZELEPEK SZELEPRUGÓK SZELEPTÁNYÉROK
»   SZELEPSZÁR SZIMERING
»   SZENZOROK (MAP, EGT, IAT, nyomás, hőmérséklet stb.)
»   SZERSZÁMOK, SEGÉDANYAGOK, KELLÉKEK
»   SZILENTEK
»   TERMOSZTÁT
»   TORONYMEREVÍTŐK
»   TURBÓ NYOMÁS MÉRŐ ÓRÁK
»   TURBO ALKATRÉSZEK
»   TURBO FELÚJÍTÓKÉSZLET (turbó javítókészlet)
»   TURBO FELTÖLTŐ BORG WARNER (turbó, turbófeltöltő)
»   TURBO FELTÖLTŐ GARRETT (turbó, turbófeltöltő)
»   TURBO FELTÖLTŐ MAXPEEDINGRODS (turbó, turbófeltöltő)
»   TURBO FELTÖLTŐ MAXXBOOST (turbó, turbófeltöltő)
»   TURBO HŐVÉDŐ BORÍTÁS (turbó kabát)
»   TURBO KÖZÉPRÉSZ
»   TURBO TÖMÍTÉSEK (turbina tömítések)
»   TURBO TURBINAHÁZ RÖGZÍTŐ TŐCSAVAROK CSAVAROK CSAVAR SZETTEK
»   TURBO-GUARD (turbó védő háló, védő rács)
»   V-BAND BILINCS (V-profilú bilics)
»   VAKDUGÓK
»   VÁKUUM CSÖVEK (vákuum szilikonok)
»   VÁKUUM CSŐ ELOSZTÓK TOLDÓK
»   VÁLTÓGOMBOK
»   VÍZ-METANOL BEFECSKENDEZŐ
»   VÍZCSÖVEK, FŰTÉSCSÖVEK (víz és fűtés szilikon gumi csövek)
»   VÍZCSŐ BILINCSEK
»   VÍZCSŐ FŰTÉSCSŐ LEZÁRÓ SZILIKON GUMI KUPAK
»   VÍZHŐFOK ADAPTER HŰTŐCSŐBE
»   VÍZHŐFOK MÉRŐ ÓRA
»   VÍZHŰTŐ RADIÁTOR SAPKÁK (hűtő kupkakok)
»   VÍZHŰTŐ RADIÁTOROK
»   VENTILÁTOROK (vízhűtő ventilátorok, olajhűtő ventilátorok, hűtőventilátorok)
»   VEZÉRMŰ TENGELYEK
»   VEZÉRMŰSZÍJ
»   VILLAMOS HÁLOZATI ELEMEK
»   VONÓSZEM
»   WASTEGATE ALKATRÉSZEK
»   WASTEGATE-EK
Gyári és utángyártott alkatrészek
»   AUDI RS3 TT-RS 2.5 20V TFSI
»   AUDI S2 RS2 S1 S4 200 Quattro 5henger 20V
»   AUDI S4 RS4 S6 2.7 V6 bi-turbo
»   AUDI SEAT SKODA VW 2.0 1.8 TSI TFSI FSIT 16V EA113 EA888
»   AUDI VW SKODA SEAT 1.8T 20V
»   AUDI VW SKODA SEAT 1.9TDI
»   BMW E36 E46
»   BMW E46 M3 S54
»   BMW E60 E61
»   BMW E9x E8x F0x F1x 135i 335i 535i N54B30
»   BMW F2x F3x G1x G3x 140i 240i 340i 440i 540i 640i 740i B58B30
»   CHEVROLET CORVETTE
»   DATSUN 240Z 260Z 280Z 280ZX
»   FIAT PUNTO GT 1.4
»   FORD ESCORT SIERRA PINTO YB COSWORTH
»   HONDA CIVIC CRX INTEGRA ACCORD PRELUDE S2000
»   HYUNDAI GENESIS
»   LEXUS IS-300 GS-300 SC-300
»   LEXUS LS-400 GS-400 SC-400
»   MAZDA 3 6 MPS CX7 2.3 DISI TURBO
»   MAZDA MX5 RX7 RX8
»   MINI COOPER R50 R53 R56
»   MITSUBISHI ECLIPSE 4G63
»   MITSUBISHI LANCER EVO 1-3
»   MITSUBISHI LANCER EVO 10
»   MITSUBISHI LANCER EVO 4-9
»   NISSAN 180SX 200SX S13 CA18DET
»   NISSAN 200SX SILVIA S13 S14 S15 SR20DET
»   NISSAN 240SX KA24DE
»   NISSAN 300ZX és 300ZX Twin Turbo
»   NISSAN 350Z 370Z
»   NISSAN GT-R R35
»   NISSAN SKYLINE R32 (GTS GTR)
»   NISSAN SKYLINE R33 (GTS GTR)
»   NISSAN SKYLINE R34 (GTT GTR)
»   OPEL ASTRA CALIBRA C20XE C20LET
»   OPEL ASTRA ZAFIRA OPC Z20LET Z20LEH Z20LER
»   OPEL CROSA OPC Z16
»   SUBARU BRZ
»   SUBARU IMPREZA FORESTER LEGACY WRX és WRX STi EJ20 EJ25
»   SUZUKI SWIFT 1.3 GTi
»   SUZUKI SWIFT 1.6 SPORT
»   SUZUKI SWIFT MK4 2017- 1.4 turbo
»   TOYOTA CELICA COROLLA ZZT230 ZZT231 ZZE122 ZZE123 ZZE124 1ZZ-FE 2ZZ-GE
»   TOYOTA CELICA ST165 AWD és ST162 FWD
»   TOYOTA CELICA ST182 FWD ST185 AWD TURBO 3S-GTE és MR2 Turbo
»   TOYOTA CELICA ST202 FWD és ST205 GT4 AWD
»   TOYOTA CELICA-SUPRA MK2
»   TOYOTA COROLLA AE86 LEVIN Hachiroku 4A-GE 16V 20V
»   TOYOTA GT86
»   TOYOTA LAND CRUISER 4.2 TURBO DIESEL
»   TOYOTA MR2 SW20 SW21 SW22
»   TOYOTA SUPRA MK3 7M-GE, 7M-GTE és 1JZ-GTE TURBÓ
»   TOYOTA SUPRA MK4 2JZ-GE és 2JZ-GTE BI-TURBÓ
»   TOYOTA SUPRA MK5 B58B30
»   VOLKSWAGEN 1.2 1.4 TSI
»   VOLKSWAGEN GOLF PASSAT BORA JETTA VR6 2.8 2.9
»   VOLKSWAGEN GOLF PASSAT SCIROCCO 2.0 16V
Használt, bontott alkatrészek
»   BMW
»   HONDA CIVIC 1.6 ESi 1992-1996
»   LEXUS GS-300 (TOYOTA ARISTO)
»   NISSAN 200SX S13 CA18DET
»   NISSAN SKYLINE R32 GTR
»   NISSAN SKYLINE R33 GTS-T RB25DET
»   TOYOTA CELICA COROLLA TS 2ZZ-GE
»   TOYOTA CELICA ST185 TURBO 4WD és ST182 FWD
»   TOYOTA CELICA ST205 GT4 és ST202
»   TOYOTA COROLLA AE86 HACHIROKU
»   TOYOTA SOARER
»   TOYOTA SUPRA MK III
»   TOYOTA SUPRA MK IV
»   BENZINPUMPA (AC pumpa)
»   DETOMASO PANTERA
»   FÉKNYEREG
»   FELNIK, ABRONCSOK
»   HONDA TUNING
»   INJEKTOROK
»   INTERCOOLER
»   LEÖMLŐK
»   LEFÚJÓSZELEPEK
»   LENGÉSCSILLAPÍTÓK (gátlók, komplett futóművek)
»   MOTOROK (komplett bontott motorok)
»   OLAJHŰTŐ
»   PILLANGÓSZELEPEK
»   RENDSZÁMOK, EMBLÉMÁK
»   SZAKIRODALOM
»   TUBRÓ ALKATRÉSZEK
»   TURBO TIMER
»   TURBOK
»   TURBONYOMÁS-SZABÁLYOZÓK (BOOST CONTROLLER)
»   VÁLTÓK, VÁLTÓ ALKATRÉSZEK
»   WASTEGATE
Használt utcai és versenyautók
»   HASZNÁLT UTCAI AUTÓK


Mit kell erősebbre cserélnem az autómban, hogy 200, 300, 500 lóerős legyen?

Azzal a céllal szedem össze a goldolataimat ebben a témában, hogy megpróbáljak segíteni mindazoknak, akik kevésbé jártasak az autótuningolásban, de szeretnék jelentősen izmosítani a verdájukat. Nagyon gyakaran kérdeztek tőlem ilyeneket, hogy "Mit vegyek az autómba, hogy ilyen és ilyen erős legyen?". Az a legnagyobb baj, hogy erre a kérdésre nagyon nehéz korrekt, kimerítő választ adni, de azért most fussunk neki!

Az elsődleges pont A TUNING BEHATÁROLÁSA: természetesen mindenki baromi erős motort szeretne, észveszejtő gyorsulást, és mindezt úgy, hogy közben az autó megbízható, tartós, mindennapi használatra alkamas legyen, és persze ne fogyasszon sokat. Nos ezek azok a dolgok, amik egyszerre sohasem fognak teljesülni. Amikor azt írod a kérdésedben, hogy "ezzel járok dolgozni, de néha kimennék vele gyorsulgatni is" akkor biztos lehetsz benne, hogy amit keresel, olyan autó nincs! Egy autó vagy kényelmes, megbízható és keveset fogyaszt, vagy folyton gondozni kell, megy mint a marha és leeszi a hajadat - maradjunk ebben.

A következő probléma A HAJTÁSLÁNC, amikor arról kell a kedves tunert meggyőzni, hogy a tuning nem csak abból áll, hogy a gyárilag 120 lóerős motorból csinálunk 220-at, és kész. Egy autónak van futóműve, fékei és hajtáslanca (váltó, féltengelyek stb.) is, ami szintén ki van téve a plusz terhelésnek. Ha a motorod teljesítményét több, mint 20%-kal akarod megnövelni, akkor biztosan számíthatsz rá, hogy egy rakás alkatrészt ki kell cserélned a motortuning után. Persze a motortuning témát most jól átugrottuk, de elég sok jó szerelő van és viszonylag sok alkatrész is, amitől a plusz erőt várhatod, tehát most ezen egy picit túlléptünk.

A következő tétel A HOZOTT ANYAG. Nem véletlenül alakult ki egy-két autó körül egész kultusza a gyorsulásnak, vagy a driftelésnek! Ezek azok az autók, ahol jó a hozott anyag! Itt egyből példálózhatok a Suprákkal: a gyári váltó, a féltengelyek a blokkk a főtengely mind mind akár 1000 lóerős teljesítményt is kibírnak, miközben gyárilag mindössze ennek harmadára tervezték őket. Sajnos nem minden autónál lehetsz ilyen szerencsés, mert akadnak olyan paripák is, ahol plusz 20%-os tuning után hullanak az alkatrészek. Szándékosan nem írok ide negatív példákat, mert senkit sem szeretnék megbántani azzal, hogy fostalicskázom az autója gyári adottságait, de el kell hinnetek, hogy sok olyan autót próbáltok tuningolni, amit eleve nem lenne érdemes, mert minden porcikáját meg kellene erősíteni.

Az INFORMÁCIÓ
itt van a neten. Persze egy kis angol tudás sosem árt, vagy pl. svédül tudni is előny, ha valaki Volvót akar tuningolni, de ez a lehető legnagyobb segítség, amit kérhetnél bárkitől is: hogy elolvasod mások tapasztalatait. Én mindenkinek azt javaslom, hogy ha megvan a "szerelem", hogy mi a tuning alap, akkor keressen egy ugyanolyan típusú tuningolt autót, ami lehetőleg olyan módon van tuningolva, mint azt az emberünk szeretné, és bombázza meg kérdéseivel a tulajdonost, vagy kutakodjon fórumokon, hogy mit, hogyan, mitől mennyit érdemes!
A tapasztalatnál nincs jobb útmutató, és hála az internetnek: a többiek tapasztalatait elolvasva kapjátok a legjobb útmutatót egy adott autótípussal kacsolatban!

A PÉNZ
sajnos mindennél fontosabb. Néhány ezer Forintból semmilyen autóból nem lesz izomgombóc. A " tekerünk a turbóján jó nagyot másfél bárra" sem működik, hidd el. Egy erős, brutális autó építéséhez nagyon sok tuning alkatrészre van szükség, és ezek a cuccok bazi sokba kerülnek. Általában 3-500 lóerőt szeretne mindenki kihozni első körben az autójából, és ez egy 100-150 lóerős autóból nem megy még párszázezer Forintból sem. Egy ilyen mértékű átépítés ára meghaladja a MÁSFÉL MILLIÓ Forintot! Már nem is számolom, hogy mennyi árajánlatot adok ilyen érdeklődőknek, és utána a nagy semmi a reakciójuk... nos éppen ez az egyik oka ezen cikk írásának... Jut eszembe azért akadnak merészebbek is: 6-800 lóerős autó építéséhez már legkevesebb 5Millió Forintra van szükség, és azért akad olyan jelentkező is, aki szerint ez is megy 500.000.-ből....

A pénz egyik mellékága AZ AMORTIZÁCIÓ. Százezret futott gyári, éppen csak műszaki vizsgára karbantartott autót légyszi senki se akarjon tuningolni! Az a minimum, hogy a motor ne legyen kopott, de minden más, korábban már emlegetett alkatrész is először legyen rendben, aztán jöhet a tuning! Persze az is járható út, hogy az elhasználódott gyári fék helyett veszel egy nagyobb, erősebb új fék-szettet, de ez lássuk be - elég ritka. Arról inkább nem is beszélek, amikor 200.000.-km-rel akarja valaki turbósítani a szívó autóját úgy, hogy a motort szét sem szedi - így nem lehet tuningolni, így csak garantáltan szívni lehet, mert biztosan hullani fog a vas (utána meg lehet szidni a boltost, hogy szar alkatrészt adott el...). Sajnos akad ilyen tapasztalat bőven, és pontosan ezért le is beszélek sok vevőt a tuningról, mert előre lehet tudni, hogy sok bosszúságot is veszek magamnak azon a pénzen, amit az ő cuccain keresek. Bár tudom, hogy ez nem magyar felfogás, de nekem az elégedett vásárló a jó reklám, és ebből várom a profitot, mintsem azt, hogy jó sok szart adjak el, amiről már előre tudom, hogy a gazdájának örömet nem, csak bosszúságot fog okozni!

AZ ALKATRÉSZEKRE is kitérhetünk konkrétan, hiszen teljesen jogos az a gondolat, hogy nem feltétlenül a legdrágább alkatrész a legjobb! Kiindulva abból, hogy nálunk Nyugat-Európához képest nagyon kevés pénz jut az autótuningra - mindig ésszerű megoldást kell találnod arra, hogy mire költesz, és mire nem! Sokszor a kínai cucc is megteszi, míg a márkás Japán és amerikai motyók csak felesleges pánzkidobások. Az évek alatt szerzett tapasztalatunkkal (a többesszám itt annak a sok szerelőnek tudható be, akik tőlem vásárolnak) tudunk Neked segíteni abban, hogy miből kell márkás, drágább cuccot venni, és mi az, ami csak felesleges pénzkidobás. Sosem voltak problémáink a kínai intercoolerekkel, olajhűtőkkel, wastegate-ekkel, lefújó szelepekkel, míg a márkás amerikai dugók közül párat már nem szívesen ajánlunk, mert tudjuk, hogy nem érnek semmit, vagy például senkink sem erőltetem, hogy vegyen meg sokszázezerért egy über-csilli-villi turbónymás szabályozót, mikor tudom, egy 10.000.-Ft-os is simán ellátja a feladatát, és másra sokkal inkább kell a zseton...

Összefoglalva röviden:
- a tuning nem csak arról szól, hogy a motor legyen erősebb
- ha teheted, akkor "jó tuningalapanak" ess neki, ne akarj Moszkvicsból turbós 300-lóerőset építeni, ha lehet...
- egy adott autótípus tuningolásához a legtöbb infót azoktól szerezheted be, akik már építettek előtted ugyanilyen típusból tuningolt autót
- csak akkor tuningolj, ha tényleg van rá sok pénzed félretéve
- csak eleve jó állapotú autót kezdj el tuningolni, vagy előtte újíttasd fel a kopott alkatrészeket
- ésszerűen költs pénzt - hallgass a tapasztaltabbra, és ott vegyél drága cuccot, ahol tényleg fontos, és megéri

Remélem tudtam egy kicsit segíteni ezzel a filozofálással Nektek! Ha kérdésetek van, akkor nyugodtan bombázzatok továbbra is emailben vagy telefonon a kapcsolat menüben feltüntetett elérhetőségeken!

2010, Január
Bácsi Gergely



Főoldal     | Szolgáltatások    | Referencia    | Kérdések és válaszok    | Vásárlási feltételek    | Kapcsolat
Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, VolksWagen
Lefújószelep talp, Szilikoncső, Kovácsolt dugattyú, Turbó alkatrészek, Turbo, Turbó kitek, Tuning alkatrész, Lefújószelep, Intercooler
© www.tuningaruhaz.hu, minden jog fenntartva