- ezt a szelepet csak képzett szakember építheti be! Házilagos beépítés esetén a termékre garanciát nem vállalunk, továbbá a hibás bekötés miatt keletkezett károkért cégünket felelősség nem terheli!
- az eszköz egyes csatlakozásait közvetlenül a gépjármű motorvezérlő elektronikájára (ECU) kell bekötni, ezért nagyon fontos a vezérlő szakszerű beépítése, ellenkező esetben a motorvezérlő elektronika károsodhat!
- a diesel lefújószelep vezérlő tápellátása 12Voltos egyenáramról történik. A piros vezetéket a pozitív 12Voltos gyújtásáramra kell kötni 10Amperes biztosítékkal. A fekete szál a test, amit a karosszéria bármely testpontnak megfelelő pontjára, vagy az akkumulátor negatív száljára is beköthet
- a vezérlő sárga színű vezetéke az úgynevezet gázpedál szál. Ennek a bekötésére kell a legnagyobb gondot fordítani, mivel a hibás bekötés akár a motorvezérlő károsodását is okozhatja! Szinte minden autóban más és más heléyen található a keresett gázpedál szál bekötési pont, ezért általánosságban a következőket tudjuk tanácsolni:
1. a gázpedál szál minden olyan autóban megtalálható, ahol a gázpedál nem bovdenes, hanem elektronikus (potencióméteres) elven működik
2. a gázpedál szál a legtöbb autóban a motorvezérlő elektronika kötegépen férhető hozzá a legjobban, de előfordulhat, hogy közvetlenül a gázpedál csatlakozójánál található csak jól hozzáférhető bekötési pont
3. a gázpedál szálat feszültség mérő műszerrel, méréssel is be lehet azonosítani: a gyújtást ráadva (a motort nem szükséges beindítani a legtöbb autónál) a pedál lenyomására a gázpedál szálon közel 5 Voltos egyenfeszültség mérhető, míg elengedett gázpedálnál ugyanezen a szálon közel 0, vagy 1-2 tized Volt mérhető. A diesel vezérlő ennek a feszültségnek az eseésére reagál a szolenoid felé kivezérelt 12Voltos jellel. A feszültség hirtelen esésekor egy előre beállított időszakra feszültség alá helyezi a mágnesszelept, ami kinyitja a lefújószelepet. A sikeresen beazonosított gázpedál szálat a sárga vezetékkel kell leágaztatni úgy, hogy az eredti vezeték is összekötetésben maradjon!
- a lefújószelep vezérlő fehér és kék vezetéke a szolenoid, avagy 3 utas VSV (vacuum switch valve) szelep tápellátása. A vezetékek felcserélhetőek, polarítás nincs.
- a lefújószelep vezérlő 3 utas, 12Voltos vákuum szolneoiddal használatos! A szelep bekötése:
1. a 3 vákuum csatlakozási pont közül csak kettőre kell feltétlenül vákuumcsövet csatlakoztatni!
2. a szelep feszültség alá helyezve összezárja két ágát, melyen keresztül a vákuum a lefújószelepbe jut, de kikapcsolt állapotban a szolenoidnak a vákuum helyére a szabadon hagyott csatlakozásból a külső levegő nyomását kell beengednie (ellenkező esetben a lefújószelep a szolenoid kikapcsolása után is nyitva maradna)
3. push type lefújószelepek esetén érdemes a szabadon hagyott vákuum csatlakozási pontra a szívócső nyomóágáról leágazást bekötni, hogy a töltőnyomás ne tudja "kifújni" a lefújószelepet
- a lefújószelep vezérlő dobozának egyik oldalso borítása lecsavarozható, és ez alatt található az időproferencia potencióméter. A potenciómétert az óra járásával egyező irányba hajtva a lefújószelep egy egységre vonatkozó nyitási idejét lehet növelni. A szabályozható tartomány 0,1-1,5másodpercig terjedhet. A potenció méter mellett található piros leddel ellenőrizhető a lefújószelep vezérlő működése!