A válasz határozottan NEM! A lefújó semmilyen meghibásodást nem tud okozni az autód motorjának!
Utólagosan beszerelt lefújó okozhatja, hogy az autód motorja fulladozik, vagy alapjáraton lefullad, de ez sem okoz maradandó károsodást. Ez abból adódik, hogy az alapjárati vákuum annyira erős az autódban (pl. Audi 1.8T minden változata), hogy benyitja a lefújó szelepedet. Ilyenkor a motor nem csak a normális helyen a levegőszűrőből, hanem a lefújón keresztül, a szabadból is szív levegőt. Amelyik autóban a levegő mennyiségét Karman-Vortex szenzorral méri az ECU (pl. Supra MK3), vagy bármilyen más úton, ami a beszívott levegő lengési sebességét méri, azokban a verdákban az ECU hibás értéket fog kapni, hiszen a lefújón keresztül beszippantott levegőt így ez ECU nem érzékeli. Emiatt kevés üzemanyagot kap a motor (csak alapjáraton!!!) és lefullad, vagy nagyon dadog, ingadozik az alapjáratod. Ezt a hibát nagyon egyszerűen diagnosztizálhatod azzal, hogy a lefújóról lehúzod a vákuum csatit, és megnézed, hogy így is problémás-e az alapjárat! A hiba megoldása a lefújó előfeszítésének módosítása, ami egyszerűen annyit jelent, hogy a lefújóban található rugót erősebbre kell cserélni, vagy kiékeléssel feszesebbé kell tenni.
A legrosszabb dolog, ami előfordulhat, hogy a lefújó beszerelése után rögtön motorhibát jelez az elektronika. Nem kell kétségbe esni, ez sem jelent nagy katasztrófát, de ebből azért adódhat kellemetlenséged! Ezesetben arról van szó, hogy az autód rendelkezik gyári, visszavezetett lefújó szeleppel, és az ECU a nyomás-érzékelő-szenzoron keresztül figyeli azt is, hogy a lefújó által visszavezetett levegővel mi történik. Amennyiben utólagos, szabadba eleresztő lefújót teszel be (pl. SSQV), akkor az ECU úgy értelmezi a visszavezetett levegő hiányát, mintha meghibásodott volna a gyári lefújó szeleped. Emiatt dobja a hibakódot, és előfordulhat, hogy szervíz-üzemmódba kapcsol az ECU. A legrosszabb esetben előfordulhat az is, hogy ez a tiltás akksi saru levétel után is megmarad, és vinni kell az autót egy szakszervízbe kikódoltatni, hibatárolót töröltetni. Az ilyen autókba nem lehet beszerelni utólagos lefújót, legalábbis az ECU módosítása nélkül.
A lefújó szelepek egyébként nagyon ritkán hibásodnak meg, de természetesen ezek is egyszerű, mechanikus eszközök, ezért hiba mindig lehetséges. Ha a lefújó nem fúj le, vagy nem zár le, ezek miatt a motorodnak baja nem lehet.