Mire kell ügyelnem, ha kerámia hővédő borítással ellátott alkatrészt építek be az autómba?
Az egyik sláger szolgáltatásunk a kerámia hővédő bevonat kipufogó alkatrészekre. Szívó és turbós motorok leömlőire, downpipe-okra és turbina házakra készítjük leggyakrabban ezeket a speciális bevonatokat. Nem csak a meleget tartják bent a kipufogó belsejében, hanem a motortér kinézetén is sokat dobnak a kipufogó elemek újszerűvé varázsolásával. Ezeknek a kerámiával bevont alkatrészeknek az első használatba vétele igényel egy kis törődést! Pontokba szedve leírjuk, mire kell figyelned:
1.A friss kerámia bevonat nem kemikália álló
Nagyon figyelj arra, hogy végleges, kiégettet állapota előtt a kerámia borítás nem kemikália álló, azaz nem szabad vegyszerekkel érintkeznie! Féktisztító, benzin, diesel olaj, hűtő folyadék és minden lehetséges folyadék a motortérben kárt tesz a bevonatban! Csak tiszta kézzel fogd meg a kipufogót beépítésénél és a végleges kerámia kiégetés végéig ügyelj rá, hogy ne érhesse semmilyen folyadék a frissen bevont kipufogó alkatrészeket! Ha mégis megtörténik a baj, azaz kemikália került a bevonatra, akkor a lehető leggyorsabban mosd le tiszta vízzel. Ha túlságosan feloldódott a bevonat, akkor sajnos csak a kerámia teljes újra készítése lesz a tökéletes megoldás.
2.A kerámia elősütött, de nem véglegesen kiégetett formában kerül hozzád
A nálunk készülő kerámia bevonat a kiégetés első két fázisát kapja meg a műhelyünkben, de az utolsó, végleges kiégetés a Te feladatod lesz! Nagyon fontos, hogy ezt a folyamatot türelmesen, pontosan az utasítások szerint hajtsd végre, különben a kerámia felhólyagosodhat és teljesen tönkremehet!
2/a.) a kerámiázott alkatrészt beépítés után a jármű alapjáraton történő járatásával kell lassan kiégetni. Az első fázis 20-30 perces alapjáraton történő járatás. Nagyon fontos, hogy ne adj gázt, és ne pörgesd a motort 1500-as fordulat fölé, mert a kerámia réteg hólyagosodhat és teljesen tönkremehet, ha túl gyorsan nagy hőterhelésnek teszed ki! A 20-30 perces járatás után a motort le kell állítani, és hagyni kell teljesen lehűlni (minimum 2 óra állás). A motor járatása közben a kerámia fehéres gőzzel fog kiégni, ezért javasolt nyílt terepen, vagy nyitott garázsajtó mellett véghez vinni!
2/b.) Újabb 20-30 perces járatás következik, de ezúttal már mehetsz is a járművel! Kényelmesen, lassan, nagypapásan vezetve tegyél meg egy 20-30 perces kört. A kerámia ismét gőzölögni fog, de ezt jellemzően a menetszél elfújja, ezért ebből sokat már nem veszel észre. A járatás után a kerámiát hagyd kihűlni teljesen (min 2 óra).
2/c.) Ismételd meg a 20-30 perces próbakört, ezúttal már normál, kevésbé nagypapás tempóban, majd újra hagy kihűlni a kerámiát.
3. Készen vagy!
A kerámia elérte végső állapotát, mostantól teljes motorterhelés mellett is tenni fogja a dolgát! A bevonatot továbbra is védd a kemikáliáktól, de kis mennyiségben ráfröccsenő pl. féktisztító, vagy benzin már nem tesz kárt benne!
A fentiek betartása nagyon kritikus a kerámia minőségének szempontjából!
A túl hirtelen felhevülő friss kerámia nem tapad meg a kipufogón, idővel lepereg!