Mire ügyeljek, ha Walbro GSS-340, GSS-341, vagy GSS-342-es pumpát építek az autómba?
A Walbro 255 liter per órás kapacitású pumpák legendásak a megbízhatóságukról, de nem árt tudni néhány fontos praktikát, amikor 340-es, 341-es, vagy 342-es Walbrót vesz az ember!
Az első és legfontosabb szabály, hogy ügyelni kell a pumpa belsejének tisztán tartására. Ezek a pumpák teljesen fém belsővel készülnek, ezért ha a legkisebb kosz is belekerül a fogaskerekei közé, akkor a pumpa rögtön megszorul és meg is áll. Szerencsére tönkre csak nagyon extrém esetben megy egy Walbro, de a kosz kitisztítása elég macerás feladat, és ugye az sem kis munka sok autóban, hogy hozzáférj a benzinpumpához! A megoldás roppant egyszerű: mindig vegyél egy új szűrőt ezekhez a pumpákhoz! A szűrő-talp nem drága, és sok bosszúságtól kímél meg a későbbiekben!
így fest egy korrektül összerakott Walbro tankbelső benyapumpa szűrővel és villany csatival
A második fontos dolog az elektromos csatlakozó! A Walbrók egy speciális, házilag nehezen áthidalható villyan-csatit használnak. Vannak olyan (elsősorban Japán) autók, amikben gyárilag ilyen az üzemanyag pumpa csatlakozása, de a legtöbb esetben ezt a csatlakozót meg kell venni a pumpa mellé! Semmiképpen sem ajánlom, hogy sarut próbálj dugdozni a benzinszivattyúra, mert egy esetleges kontakthiba a motorodba kerülhet! A csati sem egy drága alkatrész, újonnan és bontottan sem több párszáz Forintnál! Mindig vegyél csatit is a pumpa mellé!
Walbro elektromos csatlakozó
A harmadik, ritkábban előforduló probléma a villamos hálózat gyengesége. A Walbro közel 20Ampert képes felszippantani induláskor, illetve nagy terheléskor! Ez sok autóban már átlépi a gyárilag tervezett maximális áramerősség értékét, ezért relék, biztosítékok, vagy extrém esetben a kábelek is eléghetnek. Érdemes jól átnézni a kábeleket és a benzin rendszer biztosítóit! Öregebb, korrodált vezetékkel ne is próbálkozz! Ilyen esetben mindig ajánlott a teljes üzemanyag-pumpa elektromos ellátását újrakábelezni, és új reléket, biztosítékokat beépíteni!
Végül egy apróság, amire érdemes figyelni: a Walbro pumpa 3BAR nyomás mellett képes szállítani a 255liter üzemanyagot óránként. Amennyiben ettől nagyobb nyomáson üzemelteted a befecskendezőidet (vagy feltöltős autó esetén ha extrém magas, 2 BAR feletti töltőnyomással dolgozol) akkor számolnod kell azzal, hogy a pumpa el fog fogyni! Általában azt lehet olvasni, hogy egy darab Walbro úgy 600 lóerőig képes ellátni a feladatát, de ha pl. 3BAR-os bitang turbónyomással prbálkozol (pl. drag autó), akkor már jóval kisebb teljesítmény mellett is szegényedni fog a benzin-levegő keveréked! A legjobb megoldás, ha loggolod, vagy menet közben figyeled az AFR értékedet, és ha kizártál minden más lehetséges szűk keresztmetszetet, akkor jöhet a második Walbro bekötése párhuzamosan az előzővel! Nekünk már sikerült 4-et is ugyanígy összekötni, de a határ a csillagos ég :)
Végül az üzemanyagokról: ezek a pumpák minden általunk ismert üzemanyaggal gond nélkül elvannak. Verseny benzint és E85-öt is használhatsz velük nyugodt szívvel!